tiistai 15. tammikuuta 2013

Lopuksi

Nyt on kaikki materiaali kasattu kokoon ja enää on tehtävissä vain pieni yhteenveto kaikesta siitä mitä tämän matkan varrella on tapahtunut.

Olen kerännyt tänne portfolioon paljon kaikenlaista, niin onnistumisia kuin epäonnistumisia. Oppimisen vaikeutta ja paljon kaikkea mitä olen oppinut, toivottavasti sen voivat muutkin nähdä.
Tämä portfolio ja opinnäytetyö oli sillä tavalla positiivinen kokemus, että se ei todellakaan tuntunut siltä että olisin tehnyt sitä vain tekemisen pakosta. Kaikki sidonnat jotka olen tehnyt on ainakin sillä hetkellä tehty siitä ilosta että olen ollut halukas oppimaan jotain uutta ja olen halunnut kehittyä tässä ammatissa. Toisinaan päivittäminen on saattanut tuntua työläältä, etenkin alussa kun vasta opettelin käyttämään blogia. Joskus myös uusien tekniikoiden opettelu on ollut rankkaa ja välillä on saattanut tuntua siltä ettei mikään liiku eteenpäin tai etten olekkaan oppinut mitään uutta.

Tekstit olen kirjoittanut aika vapaasti. Olen yrittänyt töitä analysoidessani muistaa kaikki koulussa saadut hyvät neuvot; kokonaisvaikutelma, väri, idea ja tekniikka. Aina ne eivät ehkä ole pysyneet mielessä ja jokaikistä työtä ei ole edes huvittanut analysoida kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.

Jos jotakin olisin halunnut tähän työhön lisätä olisi se varmasti ollut hintalaskelmat töistä, mutta jätettäköön se nyt tästä työstä pois. Lupaan tulevaisuudessa laskea varmasti kaikille töille hinnat.

Viimeisimmät kimput, ne joista on otettu hienot kuvat, eivät ehkä ole kaikkein parhaiten onnistuneita kimppuja joita olen tehnyt. Ne ovat kuitenkin osa isompaa kokonaisuutta, 4 häät tapahtumaa ja toivon mukaan myös yhdenlainen ammatillinen mahdollisuus. Ne tavallaan takaavat myös sen etten aivan heti pääse eroon morsiussidonnasta, vaikka juuri nyt tekisikin mieli pitää siitä pieni tauko.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti